Minunile mele

Minunile mele

luni, 15 decembrie 2008

Tort Barbii pentru Andreea


 Blat
175g faina 
3/4 lingurita bicarbonat
1/2 lingurita sare
90 g unt (la temperatura camerei)
100g zahar 
60 g ciocolata neagra 
1/2 lingurita esenta de vanilie
1 ou
180 ml apa calduta
60 ml lichior 

Intr-un bol se amesteca faina cernuta, cu sarea si bicarbonatul.
Untul se amesteca cu zaharul si se mixeaza bine pana se spumeaza, apoi se adauga extractul de vanilie si ciocolata (topita si racita). Se adauga oul si se mixeaza bine.
Apoi amestecul de faina, sare si bicarbonat...in 3 transe, alternand cu apa calduta.
Se toarna in tava unsa si tapetata, sau cu hartie de copt. Dimensiune 20 x 20 cm. La mine nu a fost cazul, ca a mea e de silicon, am stropit-o doar cu putina apa.
Se coace cam 20-25 min. (incercati cu scobitoarea cand este gata).Apoi se rastoarna pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

Mousse de ciocolata neagra
2 oua
4 linguri zahar
2 linguri amidon
360 ml lapte
90 g ciocolata neagra
11 g gelatina
60 ml lapte rece
240 ml smantana pentru frisca

Amidonul se amesteca cu zaharul intr-o craticioara,apoi se adauga ouale batute bine si se omogenizeaza.
Se adauga laptele, apoi se pune la bain-marie si se lasa pana se ingroasa, amestecand continuu.Dupa ce s-a ingrosat se da deoparte. Gelatina se inmoaie in 1/4 cup (60 ml), apoi se pune la bain-marie (separat) pana la dizolvarea completa. Ciocolata se topeste. Peste crema se adauga gelatina si ciocolata si se omogenizeaza. Frisca am batut-o cu 3 linguri zahar pudra, apoi am adaugat-o peste crema racita


Mousse de ciocolata cu lapte
2 oua
4 linguri zahar
2 linguri amidon
360 ml lapte
90 g ciocolata cu lapte
11 g gelatina
60 ml lapte rece
240 ml smantana pentru frisca


 Se face la fel ca cea de sus.

Mousse de cocos
100 g nuca de cocos rasa indulcita 
240 ml lapte
2 lingurite amidon
2 + 2 linguri lapte rece
180 ml smantana pentru frisca
2 linguri lichior Malibu
7 g gelatina
   Laptele si cocosul se pun intr-o craticioara pe foc, si se lasa pana dau un clocot.
Apoi se strecoara printr-un tifon des si se stoarce foarte bine cocosul (atentie ! ca frige, eventual lasati putin la racit). Am pus deoparte 60 ml din laptele ce a rezultat (pentru insiroparea blatului), apoi am repus craticioara pe foc sa dea in clocot (Cocosul ras nu se mai foloseste). Amidonul se dizolva in 2 linguri lapte rece, apoi se pune peste lapte si totul se pune la bain-marie pana se ingroasa, amestecand continuu. Gelatina se inmoaie 2 min. in celelalte 2 linguri de lapte rece, apoi se pune si ea la bain-marie (separat) pana la dizolvarea completa. Dupa ce s-a ingrosat crema se da deoparte si se adauga gelatina.Apoi se lasa la racit.
Frisca se bate (eu am adaugat si vreo 2-3 linguri rase de zahar pudra, ca smantana pentru frisca e neindulcita).Dupa ce s-a racit crema se adauga peste ea frisca si se omogenizeaza.

Asamblarea tortului:

Am pus blatul pe platou si apoi am inceput sa fac cremele exact in ordinea in care le-am scris... la fusta am pus crema alba in mijloc..
 Tortul e imbracat in martipan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La revedere

Picture Captions